J Dilla special 26/2



På torsdag (26/2) så kommer jag, yours truly Damir, själv stå för PiteYo! Raps medan Krille är på äventyr i Uppsala med en av GameOn! (checka deras blogg gameon.bloggspace.se; lyssna annars på GamOn! som går en timma innan PiteYo! Raps) programledarna, Martin Edsman. Som trade off kommer jag att ha den andre GameOn! programledaren Dennis Strömberg som kommer agera tekniker och eventuellt gäst. Han är en gammal Camp Lo och The Pharcyde lyssnare, och som bekant så har ju Dilla dawg producerat flera The Pharcyde låtar bl a klassikerna "Runnin'" och "Drop".

Vi skulle haft en MF Doom special den här veckan men vi skjuter upp det och jag kommer istället hålla i en J Dilla special. Det är nu tre år sedan han gick bort efter en tids sjukdom.

J Dilla är, för dom som känner mig, min absoluta favorit. Han har säkert gjort något dåligt men det hör jag aldrig. LOL. Eller "Jay Love Japan" är ju faktiskt en skiva som jag tycker är rätt medioker förutom spåret "Can't You See" som säkert irriterat grannarna ett fler tal gånger. Hur som helst, se till att hear that shit or be a fuck up!

Så, imorgon, kl. 19.00 - 20.00, J Dilla special på PiteFm.se. TURN IT UP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0