Noah "Just Relax (feat. Blu)"




Grattis Blu! Cali rapparen Blu har just precis haffat ett major deal med Sire, en avdelning som tillhör det stora skivbolaget Warner Brothers (via HipHop DX).

Blu har de senaste åren byggt upp buzz genom skivorna  "Below The Heavens" (ett samarbete med producenten DJ Exile), "The Piece Talks" (genom tvåmanna gruppen C.R.A.C. Knuckles med Ta'raach) och "Johnson & Jonson" (med producenten Mainframe). Skivor som för övrigt är dope as fuck.

Något som höjer på ögonbrynen är att Suge Knight (en gång i tiden Snoop Doggs och 2Pacs skivbolagsboss) har varit efter Blu enligt HipHop DX artikeln. Att till och med Suge har varit efter Blu måste vittna om storhet. Eller inte. 2Pac var ju ganska tråkig.

Jag hade ju med låten "Love Don't" från "The Piece Talks" på min lista över de bästa låtarna från 2008 i vår årsummering. Jag var sen att upptäcka "Johnson & Jonson" skivan men den hade lätt platsat bland de bästa skivorna för 2008. Det var bara i slutet av december  förra året som jag upptäckte Blu och har fastnat oerhört för den här vanliga killen. Otroligt sympatisk och intelligent snubbe. Han rappar om saker som är väldigt relevanta för mig och säkert många andra 20-åringar. Klipsk men ändå men den där MC sidan där attityden är "don't take my kindness for weakness" som O.C. uttryckte det en gång i tiden. Nu är det bara att hoppas han inte får samma problem med skivbolaget som andra icke-gangster eller showbiz rappare som Q-Tip och Little Brother fick erfara. Det här har gjort min vecka!

En ny låt med Blu har läckt ut på nätet där han rappar över den japanske producenten Noahs beat som heter "Just Relax" (via 2dopeboyz). Chill låt som kommer vibrera min enrummare i alla fall. /Damir

DOWNLOAD: Noah "Just Relax (feat. Blu)"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0